Preview

History and Archives

Advanced search

Linguistic and pedagogical foundations for the concept of foreign language teaching in the light of composing the three plus generation bachelor programs

Abstract

The present article analyzes linguistic and pedagogical foundations for the Concept of foreign language teaching in the light of composing the Three Plus generation bachelor programs. The authors consider didactical approaches and methodological principles, which constitute the basis for the contemporary educational programs; give the foundation for the purpose and tasks of foreign language teaching; present their own concept of continuous foreign language teaching on the basic level, profile-oriented level, and in the master program.

About the Authors

Lyudmila Khalilova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Lyudmila Kaliamova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Tatiana Baranova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Халилова Л.А. Иностранный язык в неязыковом вузе: чему, зачем и как учить // Иностранный язык в образовательных программах гуманитарного профиля. М.: ГЭОТАР-Медиа, 2007. С. 11-14.

2. Баранова Т.В. Профессионально-смысловое взаимодействие между преподавателем и студентом в высшей школе в условиях новой образовательной парадигмы // Вестник РГГУ. 2015. № 1. Серия «Документоведение и архивоведение. Информатика. Защита информации и информационная безопасность». С. 145-153.

3. Халилова Л.А. English for Students of Economics: Учебник английского языка для студентов экономических специальностей. 4-е изд., доп. и перераб. М.: Форум- ИНФРА-М., 2015.

4. Баранова Т.В. Общественно-политическая терминология: Учеб. пособие по англ. яз. для всех направлений подгот. бакалавриата [Электронный ресурс]. РГГУ, 2012. URL: http://elib.lib.rsuh.ru/elib/000006434 (дата обращения: 15.02.2016 г.).

5. Виноградова Е.С. Learning to read and translate: Учеб. пособие по англ. яз. для всех направлений подгот. бакалавриата [Электронный ресурс]. РГГУ, 2014. URL: http://elib.lib.rsuh.ru/elib/000009306 (дата обращения: 15.02.2016 г.).

6. Квактун А.Ю. Learning to read special texts: Учеб. пособие [Электронный ресурс]. РГГУ, 2014. URL: http://elib.lib.rsuh.ru/elib/000009312 (дата обращения: 15.02.2016 г.).

7. Пономарева Н.Б. Английский язык: Пособие по практике перевода [Электронный ресурс]. РГГУ, 2014. URL: http://elib.lib.rsuh.ru/elib/000009470 (дата обращения: 15.02.2016 г.).

8. Романова М.А. Reading, discussing, analyzing: Учеб. пособие по англ. яз. для студентов I курса всех направлений подготовки бакалавриата факультета истории, политологии и права. P. 1 [Электронный ресурс]. РГГУ, 2014. URL: http://elib.lib.rsuh.ru/elib/000009478 (дата обращения: 15.02.2016 г.).

9. Халилова Л.А., Калямова Л.А., Баранова Т.В. Программа РГГУ «Иностранный язык: Базовая программа для всех направлений бакалавриата поколения 3+ [Электронный ресурс]. РГГУ, 2015. URL: http: //elib.lib.rsuh.ru/elib/000009675 (дата обращения: 15.02.2016 г.).

10. Положение «О рабочей программе дисциплины (модуля) образовательной программы высшего образования» Минобрнауки РФ. Утв. Приказом ректора РГГУ от 15.01.2015 № 01-05/2015. М., РГГУ, 2015.

11. ФГОС ВО Поколение 3+ [Электронный ресурс]. URL: http://www.edu.ru/abitur/act.82/index.php (дата обращения: 15.02.2016 г.).

12. Хорхордина Т.И., Попов А.В. Архивная эвристика: Учеб. для вузов. Коломна: Изд. дом «Серебро слов», 2014. С. 14.

13. Медушевская О.М. Источниковедение и гуманитарная культура // Отечественные архивы. 1992. № 4. С. 12.

14. Хорхордина Т.И., Попов А.В. Архивная эвристика: Учеб. для вузов. Коломна: Изд. дом «Серебро слов», 2014. С. 18.


Review

For citations:


Khalilova L., Kaliamova L., Baranova T. Linguistic and pedagogical foundations for the concept of foreign language teaching in the light of composing the three plus generation bachelor programs. History and Archives. 2016;(2):133-143. (In Russ.)

Views: 407


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2658-6541 (Print)