Preview

History and Archives

Advanced search

Logic of organizing the constructive education in a cross-culture community

Abstract

In this paper we suggest to take a look at how the process of constructive learning in a cross-cultural environment can be described using the language of mathematics. In our previous works we described in some detail the problems of communication with representatives of various cultural groups in the learning process: we described ontological bases, as well as epistemological and communicative ones. Moreover, this work contains an attempt to look “in the near future” of multicultural learning environments.

About the Authors

Valentin Zharov
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Yulia Taratukhina
National Research University “Higher School for Economics”
Russian Federation


References

1. Коул М., Скрибнер С. Культура и Мышление. М.: Прогресс, 1977.

2. Жаров В.К., Таратухина Ю.В. Педагогический конструктивизм в кросс-культурной среде. М.: Янус-К, 2015.

3. Таратухина Ю.В. Теория и практика кросс-культурной дидактики. М.: Юрайт, 2016.

4. Таратухина Ю.В., Жаров В.К. Поликультурная учебная среда: проблемы и особенности трансфера знаний // Бизнес-информатика. 2016. № 2. С. 63-70.

5. Таратухина Ю.В., Блескина И.А. Влияние социокультурных параметров на формирование информационно-образовательной среды // Открытое и дистанционное образование. 2016. № 3 (63). С. 36-43.

6. Информационно-педагогическая среда современного вуза / Под общ. ред. В.К. Жарова. М.: Янус-К, 2011.

7. Жаров В.К., Гусева Т.А., Таратухина Ю.В. Педагогическая информатика как техническое, философское понятие и понятие современной педагогики // Вестник РГГУ. Серия «Документоведение и архивоведение. Информатика. Защита информации и информационная безопасность». 2016. № 3 (5). С. 15-33.


Review

For citations:


Zharov V., Taratukhina Yu. Logic of organizing the constructive education in a cross-culture community. History and Archives. 2017;(2):20-30. (In Russ.)

Views: 340


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2658-6541 (Print)